مطالعه ای که در کشور آمریکا انجام شده نشان می دهد که موسیقی می‌تواند در کودکان نا آرام باعث بهتر شدن روابط اجتماعی، پاسخ های احساسی و توانایی‌های گفتاری شود.

تاثیر موسیقی

موسیقی می‌تواند برای درمان درد مؤثر باشد. طبق تحقیقات انجام شده موسیقی باعث کاهش درد شده و مطالعات در این زمینه این امر را تأیید می‌کند. در یک مطالعه خانمی پنجاه و شش ساله مبتلا به بیماری ام‌اس و درد شدید بوده است که تحت درمان موزیک درمانی قرار گرفته است. در این موزیک کلماتی که بیمار را تشویق به بهبودی می‌کرده است گنجانده شده بود و بیمار در حالت استراحت به مدت سی دقیقه به آن گوش می‌کرد. بیمار بعد از شنیدن موسیقی اظهار می‌داشت که خواب راحتی داشته و درد کمتری را تحمل کرده است اثرات موسیقی در کودکان مبتلا به سرطان نیز به‌‌عنوان یک بخش مهم پذیرفته شده می باشد. موسیقی درمانی موجب بهتر شدن احساسات کودکان شده و بهبود فعالیت‌های روزمره را به دنبال دارد.

تاثیر موسیقی بر مغز انسان

استرس پاسخ طبیعی بدن ما نسبت به تغییرات محیط بوده و حالتی است که توان سازگاری با تغییرات را در انسان ایجاد می کند. استرس از حالت عادی و طبیعی بدن را خارج کردهو عوارض زیادی را برای بدن دارد. بهتر است عوامل استرس‌زا و کاهش مقابله با آن را یاد بگیرید. برای مقابله با استرس بهتر است محیط فیزیکی خود را تنظیم می‌کنید. نور ، رنگ و صدا از جمله مواردی است که باید در محیط کنترل شود.
خودتان را تشویق کنید خیلی وقت‌ها انسان تحت فشارهای مختلف قرار می‌گیرد چون خود را سرزنش می کند. حتی زمانی که مقصر نیستید در چنین مواردی بزرگ‌ترین خطای فرد خود گویی منفی می باشد. بهتر است افراد موفق را انتخاب کنید روابط بین افراد موفق باعث ایجاد انگیزه می شود. بالعکس ارتباط با افراد ناموفق باعث منفی‌بافی ، انتقادگری یا منزوی شدن می شود. به خودتان هدیه بدهید، جایزه و تشکر در قبال انجام کاری که انجام می‌دهید یک بخش حیاتی مدیریت استرس می باشد. شما می بایست یک قانون و قاعده‌ای برای خود تعیین کنید، افراد پرمشغله معمولاً استرس زیادی را تحمل می کنند چون سیستم یا قاعده خاصی را برای زندگی روزمره خود ندارند درحالی‌که برنامه‌ریزی باعث می‌شود تا استرس فرد کاهش پیدا کند. بهتر است به زندگی معنوی خود غنا ببخشید، داشتن یک اعتقاد مذهبی افق دید را وسعت بخشیده و می‌تواند به استرس‌ها راهی برای نجات نشان دهد. گاهی اوقات برای مقابله با استرس می‌بایست رفتار بچگانه انجام داد، انجام کارهای بچگانه را امتحان کنید وقتی تحت فشارهای مختلف قرار می گیرید.
می‌توانید برای رهایی از استرس یک سرگرمی برای خود درست کنید یعنی کاری که مزدی برایش نمی‌گیرید آن کار را انجام دهیم. چرا که برای شما لذت‌بخش است. می توانید نیز به تعطیلات بروید ، تعطیلات به معنی بدون کار می باشد، یعنی هر فردی باید اوقاتی از زندگی خود را به دنبال سرنخ‌ها و نشانه‌های جالب برود. کسانی که با آرامش کار خود را انجام می‌دهند کمتر تحت فشار و استرس قرار می‌گیرند. همواره سعی کنید برای تغییر آماده باشید، اینکار باعث می‌شود تا شما بتوانید به‌راحتی به آرامش برسید قطعاً موسیقی می‌تواند تاثیر بسزایی بر روی حس آرامش داشته باشد. آهنگ جدید می‌تواند بر روی روح و روان شما تاثیر گذاشته و توانایی انگیزشی شما را افزایش دهد. شما برای کاهش از تنش های روزمره می‌توانید به راحتی از موسیقی کمک بگیرید.